En blomma i öknen

söndag 16 december 2012

Ett bra tips mot torra läppar funnet!

Jag är nog inte de ända med torra fnasiga läppar om vinterhalvåret. Och i mitt tidigare inlägg eftersökte ja ett bra hemma knep av "bot" mot just detta.

Men hitta några bra tips på nätet så ja kombinerade några av dom till min egen dos.

1. Blöt en frotté handduk i ljummet vatten och massera läpparna mjukt tills
    dem är lena och fria från "de frasiga"
2. Skölj av läpparna med ljummet vatten
3. ta lite honung på ett finger och smörj in läpparna med honungen och låt sitta på i ca 3 in och sen slickar/tvättar man bort honungen!

Resultat: Leta mjuka läppar.

Jag kommer använda läpp balsam om dagarna, just för att ja blir tokig nu i kylan och speciellt under detta halvår är ja som besatt av lipsyl/vaselin.

1 kommentar:

Anna sa...

Åh vilket bra tips!!! Det ska jag absolut testa. Jag har också problem med torra läppar som spricker under vintern :/

Svar: Vad trist att han fått för sig att han inte vill ha fler barn? Har han sagt varför han ändrat sig?
Hoppas att han ändrar sig igen då för barn är ju meningen med livet - de är ju det finaste vi har :-)