En blomma i öknen

fredag 25 april 2014

Ett litet leende

Jag är kass! Så in i helvete! Jag ger upp års utmaningen! :)
MEN!! Min dag gjordes på hajen förut när jag stod i kassan. En äldre man stod i kön brevid och Jouline satt och flinade och skrattade och fick denna mannens uppmärksamhet. Och han log tillbaka mot henne och så sa han:
-Lilla flicka, med det leendet har du gjort en gammal mans dag. 
Du har en väldigt vacker liten flicka! Hon kommer krossa många pojkars hjärta. 

Jag kunde nästan inte hålla tårarna tillbaka. Men man blir så rörd när en helt främmande människa säger att en så liten tjej som ler har gjort någons dag. Och då va klokan 12!! Halva dagen kvar. 

Tack du man som stod där i kön! Du gav lite extra ljus i min vardag med dina varma ord!! Det kommer jag alltid påminna Jouline om! Även roxanna om att ett litet leende kan förändrar en ända människas dag!  :) 




Inga kommentarer: