En blomma i öknen

söndag 17 mars 2013

V.11(10+0)


V.11(10+0) är kommen. Och precis som graviditeten med Roxanna så känner jag inte mig speciellt orolig över de här med missfall. Det var mest dom första veckorna. Men jag har otroligt mycket "växtvärk" varje dag känner jag hur det spänner och drar.. Samt en blanding med mensvärk. Mycket bekvämt. Den värker än ju inte jobbig men kan bli jobbigt i sig när jag ska göra saker. När jag har "växtvärk" vill jag bara ligga i sängen i en bekväm ställning och inte röra en muskel i kroppen;) enbart för att de är obegaligt.

Med roxanna kände jag knappt av "växtvärken" på detta sättet som nu. Fler som kännt "växtvärken" tydligare andra, tredje, fjärde, (ja ni förstår) gången??

Jag vill bara att V12-13 ska va över så jag kan känna mig som en människa igen, och inte gå runt som en zombi. :) Men lite roligt är det att Roxanna börjat förstå att de faktiskt är en bebis i magen. Igår när Denise va här så pekade jag på hennes mage och sa att Denise har också en bebis i magen fast en större bebis en mamma har. Då titta hon på Denise och sen på mig och sa "Nej, mamma har bebis i magen". Haha söta unge! :)

Måste erkänna att mitt humör har blivit en aning värre. Får inte jag i mig mat blir ja ett monster:P Haha.. Lite skrämmande när man ser de själv och inte bara andra. Så de är vad jag ska jobba på. ÄTA!! :) Så slipper resten lida för mitt dåliga humör!

Inga kommentarer: