En blomma i öknen

måndag 26 maj 2014

Akut till veterinären.

Idag var jag fått åka till veterinären med min fina Nikita. 
Hon blev dålig i magen igår och de bara rann ur henne eller så kom du inget alls. 
Har släppt ut henne 5-6 gånger i natt. Hon va pigg och glad och rusade ut som vanligt i morse. Jag lämnade Roxanna vid 9 och åkte och uträttade lite ärenden va hemma, 12 ca. Släppte ut hundarna och märkte att Nikita inte kom och hälsade och letade efter henne. Hon hade smitit ut och lagt sig under altanbordet. Där låg hon en bra stund. Hon hade förflyttat sig till trappan, nedersta trappsteget. Bör jag skulle hämta Roxanna, skulle jag ha in hundarna. Men märkte att Nikita inte kunde gå. Hon kunde inte lyfta bakdelen. Och gjorde hon det darrade hon och kunde knappt få upp sig själv på benen. Hon höll på att tippa framåt när hon gick. 

Så jag fick ringa veterinären. Och ingen klinik i hela Varberg kunde ta emot oss inte ens en akuttid. Så vi fick ringa ner till slöinge. Till djursjukhuset där. Vi fick en akuttid kl 4. Så kl 4 blev vi mottagna och det skulle klämmas lite och vägas. Det togs lite blodprover. Jag bad dom samtidigt att känna på knölarna på magen. Och de konstaterades att de var tumörer. Juvertumörer, vilket är vanligt på hundar. Men samtidigt så är de en 50% chans att den e god eller elak. Och för att ta reda på det sa vet. att de var tvunget att opereras ut och kollas. Så det skulle vi diskurera vidare på när Nikita blivit frisk från det hon har nu. 

Min lilla tjej fick bli kvar på kliniken under observation och dropp. Så skulle dom höra av sig imorgon om hur de ligger till. Och se om de fått svar på blodproven. 
Det är tomt här hemma. Ingen vovve som vill mysa. Malou är inte jätte gosig av sig. Det går bra en liten liten stund men sen så räcker de. Det kändes tomt att säga hejdå till Nikita och blicken jag fick va oslagbar. Den skrek -maaaaaamma ta med mig hem. 

Men vad gör man inte för sina älskade djur. Dem är ju familj! 

Längtar tills dom ringer imorgon och jag hoppas dom säger att jag kan hämta hen henne. Vill ha hem min korv! <3

Inga kommentarer: