En blomma i öknen

torsdag 28 februari 2013

1v och 1dag!

Nu har det gått ca 1 vecka sen jag fick veta att ett syskon väntas komma! Och de nuvarande beräknade förlossnings datumet är 12 Oktober!
Så får se vad ultraljudet säger för datum!:)

Jag har mest sett skillnader mellan förra graviditeten och denna! Har inte jämfört men känt!

Skillnaderna är:
*Är inte illamående denna gången=) "peppa peppa ta i träd"
*Tröttare denna gången! Bebisen är rena sömnpiller! Skulle kunna sova dagarna i ända!
*känsligare näsa, kan bli äcklad av lukter och känner lukter starkare än innan.
*Foglossnigs känningar har kommit redan=( Foglossningen bröt ut på riktigt i V11 med Roxanna! Hoppas det dröjer några veckor till! Men har ont som satan varje eftermiddag och kväll! Samt när jag går i trappor!
*jag känner mig lugnare nu när jag vet vad jag ska gå igenom! Dock kommer nervositeten för förlossningen komma tidigare misstänker jag! Jag blev ju nervös när allt väl startade sist!

Men en sak som jag lärde mig sen sist! Är att i slutet av graviditeten = va inte rädd för att lämna hemmet! Våga göra saker! Ta hand om sig själv! Att bara ha en hemma spa kväll med tända ljus, fotbad, eller ett varmt avslappnade bad med ett gott badsalt eller liknande! Ansiktsmask, eller helt enkelt passa på att färga håret eller gå till frissan och bli snygg! =)

Inga kommentarer: