En blomma i öknen

söndag 22 juli 2012

En funderare

Kom på en sak!!;)
Igår så testa jag mig, gravtest! Jag har inte haft mens sen april då jag slutade med mina mini-piller, för att jag blödde 2 veckor och va blödnings fri 11 dagar. Och så höll de på i ett par månader. Daniel är fullt medveten om detta. Och vet riskerna. Och så hade vi pratat om att efter sommaren börja försöka på syskon till våran tjej. Men helt från ingenstans för några månader sen så ville han absolut inte och igår när jag sa till han att ja va osäker på svaret på testet och att de kanske kanske va positivt. Och då blev han chockad och frågade va säkert 5 gå ger på raken. Senare på kvällen blev han lite sur för att jag sagt de till honom när vi hade folk här. och tyckte att jag berättat de för honom senare ensam så hade de vart en glad nyhet. Men inte när de va folk här. (sa de till honom när min syster stod brevid. Så sa de Inte Blurp sådär. (Hon hade sett testet av misstag))

Och så sa jag att men du vill ju inte ha barn just nu. Så vi får väl lugna oss.

Eller jag sa såhär:
Men du vill väl inte att jag ska va gravid, för du vill ju ha syskon men inte just nu. Och det är något jag måste respektera..

Då fick jag bara till svar:
Hur vet du det. Har jag sagt vad jag tänkt på dom senaste dagarna eller?

Sen vände han på sig och somnade. Så jag får vänta en vecka på att testa på nytt. Och hoppas att de blir till de bästa.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag hoppas att ni snart är på samma nivå och att ni båda VILL ha ett till barn! Annars blir det nog kanske ingen rolig stämning mellan er om du blir gravid och jan inte vill det...
Håller tummarna för att han tänker om och att no sen får ett plus på stickan FORT!!! :)