En blomma i öknen

fredag 6 juli 2012

lite vatten har väl inte skadat??

Tänk va lite vatten från himlen kan bokstavligt ÖSA ner på det viset om det gjorde på vägen hem.
Åkte från Kungsbacka med lite dugg på rutan, och kom till Fjärås där det inte va en droppe som föll. Och så kommer man till Ölmevalla där det bokstavligt vräkte ner och jag såg ingenting genom rutan på bilen. Va lite läskigt att köra då, men att stanna fanns inte i min tanke, ville hem. En sovande Roxanna som var helt slut efter att ha lekt med kusinen Fanny en stund och nallat pizza av mormor och dessutom kollat in mormors nya place. En riktigt fin och fräsch lägehet må jag såga. Grymt avis.
När vi skulle ta och åka hem total vägrade barnet att ta på sig skorna och följa med. Så jag i desperation gick ut till mamma och tindrade med ögonen och frågade om Roxanna fick vara kvar medans jag åkte och handlade. Vilket hon givetvis fick, hon ville sova hos mormor fick Roxanna och Fanny förklarat. Men det fick bli en annan natt, eftersom dom är mitt uppe i allt flyttande och kartonger.

Så jag fick åka själv och handla ialla fall. Och när jag väl skulle hämta Roxanna så var det skrik och gap, sparkar och tårar för hon ville ju följa med mormor och Fanny till morfar Björn. Stackars barn, haha.

Men nu är vi hemma igen, hunden kissad och barnet sover gott i sin egen säng med nallar och allt vad nu hon hade som sällskap i sängen och jag ska skriva klart här och slänga mig i soffan och kolla på en film. Hade gärn legat i sängen men dvd funkar bara i vardagsrummet. Suger sten hårt!!

Men en rolig kväll har vi haft ialla fall hos mormor. Kelat med kaninen Lakrits och hunden Sixten.. Fast hoppa i mormors säng var nog skojjigast!! :)

Godnatt världen!



Inga kommentarer: