En blomma i öknen

tisdag 7 augusti 2012

att lägga sig i nått man inte har med att göra

Jag får lite smått damp över att gå hemma och släpa fötterna efter mig när jag inte kan jobba..
Så jag bestämde mig för att åka en sväng till Kungsbacka och kika inne på Kungsmässan. Dels köpa ett par byxor där till Roxanna som jag vet inte fanns gär i Varberg.. Letat och letat men dom var slut.. Och lite tårt ingridienser för imon:) Och i Kungsbacka känns det som att allt man ngåon gång letar efter finns. Så då kommer vi till dagens huvudämnde TROTS!!

Redan på morgonen har det vart bråk, skrik, gap och tårar.. Till och börja med skulle R inte äta frukost. Totalvägrade, sen skulle hon inte ta av sig blöjan och sen inte ta på en ny. Därefter börjde bråket med kläder. Känner bara hur svetten droppar när jag tänker på det. Borsta tänderna gick otroligt bra idag. Inget bråk alls där på den punkten.
Barnet är fullt påklädd inkl skor och solhatt. Då slänger hon sig på golvet och bara skriker utan anledning och bara skriker.
Väl ute så ska jag spänna fast henne i bilstolen.. Det får jag inte göra för de skulle Hebbe göra.. Men fick snällt säga de att hebbe är hemma och därför måste mamma göra de. ¨
Sen rullade bilen och vi parkerade och då var det dax att knäppa loss henne.. Gick bra och smidigt då tänkte jag att hon säkert hade sovit i bilen och hon var lugn och sansad när vi skulle i och fixa våra grejjer..

Gick 10 min sen var det rymning efter rymning ur vagnen. Hon var fastspänd, men hon har listat ut hur man kommer loss. UTAN att knäppa upp. Så det var bara att bita sig i tungan och sätta ner henne igen.. Lät henne till och med köra vagnen en stund mellan affärerna. Suck..
Så tillslut fick jag nog och sa till henne att nu sitter du ner.. Men inte med en hög ton utan vanlig samtals ton. Men hon rymde igen. Gång på gång.. Hon skulle inte sitta i vagnen idag. ICKE!
D
Så efter ett tag när vi var inne på ICA så stod jag och plockade frukt och då ställde hon sig upp i vagnen och skulle klättra upp på frutkdisken så höjde jag rösten och sa : Roxanna, sådär får man inte göra. Det är farligt. Och det ligger frukt där som man inte kan sitta på. Sätt dig ner i vagnen. Men hon satte sig inte ner stod bara och glodde på mig som om jag var från mars.

Då tog jag och satte henne ner med bestämda ord om att hon skulle sitta där nu annars får inte Teo komma och leka sen. Då kom en tantajävlen fram och skällde på mig om att ja missahandlade mitt barn med att vara så hård mot henne.. Hård? Jag har inte vart hård jag sa ifrån för första gången sen vi gick upp och de har vart et X antal timmar med bråk. Så jag blev förbannad och bad henne om att inte försöka lära mig vad som är rätt och fel. Hon har trotsas hela dagen lång och att när hon vet något om situationen eller om vad hon pratar om ska ska hon inte öppna munne. Bad henne dra halvägs åt helvete eller nått i den stilen.. Hon bad om ursäkt och gick sin väg sen satt Roxanna blix stilla tills vi skulle åka hem..

Asså det värsta som finns är när någon utomstående som inte känner mig eller mitt barn, min familj förhuvudtaget lägger sig i nått som inte har med att göra eller vet någonting om.. Och när damen i affären tyckte att ja misshandlade mitt barn när ja bara sa till henne att sätta sig ner med en hårdare ton för att jag höll på att tröttna på allt bråk (men ja lät ändå inte arg när ja bad henne sätta sig).

jaja. skitsamma lär la få fan för att ja blev arg på den stackars lilla damen ialla fall...

Inga kommentarer: