En blomma i öknen

torsdag 7 februari 2019

intensiv tid

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10... Andas, in genom näsan ut genom munnen..

Alltså. 1 år och 3 månadeer för att va exakt idag. Det är Eddies ålder.
Och han prövar mitt tålamod om och om och om igenom, dagarna i ända. Är killar värre när de är små än var tjejer är? Eller så är det bara så att jag får igen för skit jag gjort innan i mitt.

Jag är fullständigt slut i kropp och knopp. Helt ätligt, jag NJUTER på kvällarna när barnen lagt sig. Och när de är på skolan, förskolan och dagmamma. Roxanna och Jouline är rätt snälla dock. Men de har humör bägge 2, bråkar om allt i princip. Roxanna är i nån förpubertet tror jag. Eller jag misstänker. Och Jouline är i nån fas hon med hon har nämligen nån form av separationsångest eller liknande. Är hon hemma med mig så kan jag inte göra något utan att hon ska veta exakt vad jag ska göra. Även om jag skulle råka sätta mig på dass i 2 minuter.
Och vill inte va med nån annan än mig. Så ja. Vi har börjat med att (taskigt nog) inte fråga om hon vill va hemma med mig eller följa med sin pappa nånstans utan börjat säga att hon ska åka med pappa en stund, eller till stan exempelvis.

Och R och J bråkar mkt med, igår ex bet Jouline Roxanna i benet för att Roxanna inte lyssnade på Jouline när hon försökte berätta nått. Ja nu förstår då att de är MYCKET bråk där emellan, de mesta får de lösa själva. Men jag har ett öra till så jag skiter ju inte i att de bråkar. Utan jag lägger mig i när de blir för mycket, eller de inte löser sig.

Eddie då va, om vi säger såhär, högt och lågt, överallt och ingenstans samtidigt, jag plockar upp, han röjer ut. TACK GODE GUD att han fått eget rum här härromdagen. Så han kan röja bland leksakerna där inne istället för i hela huset.

Jag vet att barn röjer och har sig, men ja har inte ett minne av att tjejerna va så, va ska man säga. Intensiva? som Eddie, ja kan knappt sitta ner och ta en kopp kaffe, för han är överallt, klättrar överallt, han kommer in överallt.

Så en lååång suck från mig, nu ska vi till tandläkaren med Eddie för första gången.

Tills nästa gång.. :D

Inga kommentarer: