En blomma i öknen

fredag 9 augusti 2013

Gårdagens händelse!

Okej! Går dagen skulle jag berätta om! Jo , jag var hos mamma så Roxanna o h Fanny fick leka innan Fanny skulle åka tillbaka till sin pappa igår. Och vi var inne pga de dåliga vädret. Så när alla ungarna skulle känna på bebisens sparkar så gick mamma och Pernilla, min moster, ut på balkongen och rökte, dom satt där en bra stund och ca 5 i 2 hör Pernilla en smäll! Och sen ett bilalarm som går igång hon kollar ut men ser ingen bara en bil som står och blinkar och tjuter. Inget mer med det! Så 5 min efter kommer jag ut på balkongen för att ta lite luft, varpå jag sätter mig på en pall. Och precis när jag sätter mig ner hör även jag ett bilalarm som går igång. Så ja sneglar bara ut från balkongen för att se vad som händer då jag ser att det är MIN bil som står och blinkar och för ett jäkla levande. Ser ingen runt bilen och utbrister va fan låter min bil för? Och Pernilla säger att hon hört larmet gå innan bara att hon visste inte att den blå Volvon va våran. 
Så jag går in och hämtar nyckeln och låser upp bilden fr att låsa igen så larmet slutar tjuta. Tänker inte mer på det utan tror bara att en litet barn ryckt i bildörren så som barn kan göra ibland. 

Så när jag ska åka hem så kommer jag ut till bilen, låser upp lufter upp Roxanna, slänger in hennes väska+min väska och ska spänna fast henne. Då jag av ren slump slänger en blick bakåt i bilen. Blir fundersam och tänker fan va skitig rutan är, hur fan hände det. Så jag går runt och ser att någon slagit sänder bakrutan på bilen. Road för stunden, för att jag nu fattar vrf larmet gick. Ringer upp Marie, och skrattar och säger att nu vet ja vrf larmet gick, haft inbrotts försök i bilen, hela bakrutan är trasig. Marie kommer ut. Och tittar och mamma kommer ut på balkongen och säger att jag ska komma upp så Roxanna får äta och jag ringa polisen. 

Jag ringer Daniel och försöker få tag på honom. Sen ringer ja polisen! Får prata med någon ung kille, som inte verkade tro mig, utan mest ironiskt "men va säger du, skojar du" sen frågar om jag vet hur det gått till, och om det verkligen tror att någon slagit sönder rutan eller om de vara är någon som "backat" in i bilen. Då förklarar jag att om någon "backat" in i bilen så hade de synts på hela baken på bilen och nu är de bara rutan som är trasig! Då blev han lite sur och ville sen koppla mig vidare till Kungsbacka polisen, som har STÄNGT!! Öppnar först imorgon (idag fredag) clever boy! Så de bryts så ja ringer upp igen och blir kopplad till lednings centralen(??) till ingen nytta och dom fattade inte vrf jag blivit kopplad dit! Får lägga på och ringa 11414 IGEN. Och va i telefon kö i va 10 min. Skit skoj verkligen. 

När jag kommer fram får ja prata med en vettig människa. Som inte ifråga sätter min förmåga att se skillnad på en "kross-skada" på rutan eller om någon backat/kört in bilen. Utan konstaterar direkt på min beskrivning att någon gjort ett inbrotts försök i bilen och frågar istället om dem tagit sig in i bilen och om något fattas, vilket jag svarar nej på båda då rutan satt "kvar" fast de va sönder slaget! Och hon frågade om jag hade nått som kunde lockat att slå sönder rutan. Då sa jag ja, vill dom ha ett mini-kubb spel och 2 ihop knycklade öl burkar så. Då skratta hon bara och förstod ironin i min röst. Så efter ca 40 min i telefon med polisen så fick jag gjort en polisanmälan. Och precis när jag lagt på ringer jag Daniel och berättar va som hänt, och han var som tur var i Varla området i Kungsbacka så han kom och hjälpte mig tejpa bakrutan så ja kunde ta mig hem. 

Jävla dag!! Så nu sitter jag hos mina svärföräldrar medans bilen är inne på Volvo skadecenter och får bakrutan bytt!  





Har verkligen inte folk något vettigare för sig en regnig dag?? Blir så ledsen och arg att folk inte har mer ryggrad eller respekt! :( 




Inga kommentarer: