En blomma i öknen

tisdag 20 augusti 2013

Sista glukosbelastningen och ett bm besök

Då vad den sista glukosbelastningen avklarad och när jag ändå satt där så gjordes ett bm-besök med. Så magen mätte 30cm sf-mått. Och hjärtljuden låg på 142 slag/minut och hb hade sjunkit till 101. Inte så bra kanske. Får äta mina järntabletter och hoppas att de här jäkla järnvärdet vill ge med sig.
Och sockervärdet låg på 3.5 innan jag drack sockret och när 2 timmar gått låg de på 6.5 jätte bra värden båda två. med tanke på att jag fastat sen kl 20.00 igår kväll och bara suttit still i 2 timmar, eftersom sockret ska kroppen ta hand om. Det är ju därför man för en glukosbelastning, för att se så att kroppen kan ta hand om allt socker på egen hand och gör den inte de, ja de finns det är risk för graviditets diabetes.

Och något som gjorde mig otroligt glad var att bebis är "nästan" fixerad. Bm ville ha det till att h*n var fixerad, men för säkerhetens skull sa hon nästan. :) Vilket va roligt att höra, för jag har hört mååånga omföderskor som inte haft en fixerad bebis förrän samma dag som förlossningen startat.

Så om 2 veckor ska jag tillbaka till bm och möta mage och lyssna på liten. 5 september om jag inte minns fel.

Inga kommentarer: