En blomma i öknen

tisdag 23 juli 2013

En inne dag

Idag har vart en sån dag då jag hållt mig inne HELA dagen, endast vart ute för att kolla till hundarna om dom inte vart inne och när ja hängt upp tvätt eller vikt den torra tvätten. Jag tror inte min hud blir så glad av ett par dagars sol i ett utan avbrott. Min kropp är inte så van vid solen som många andras kanske och sen kan jag tänka mig hettan som blir i magen;)

Så dagen idag har jag tvättat, bytt i buren hos Roland som förövrigt är en HON, som vi trodde va en HAN! Men tills vi vet va för kön det är på våran lilla Roland så är det en (jag hatar ordet) HEN!
Jag ska snart förbereda middag och baka en kaka tror jag. Får se om jag orkar. Min dag började tidigt, en helvetes morgon, med massa onda tankar. Som bara skapade ett större hat i mig. Men ett par veckor går fort och svar kommer fram förr eller senare säger dom.

Måste skicka in min jäkla papper till FK med så jag kan ansöka om HP. För er som inte vet va den förkortningen står för så är det havandeskapspenning. Får ringa chefen någon dag och höra o vi inte kan sätta oss ner då hon ska fylla i sin underskrift och så. Och vissa uppgifter har jag inte och då är det lättast att göra det med chefen.

En sak som jag måste bli bättre på är bilder, men jag har blivit urkass på att ens ta bilder.. Innan va jag på som en jag vet inte vad med kameran. Fast och andra sidan har jag ingen kamera mer än telefonen! Och de är kanske inte världens bästa kamera kanske..

Nej hänga tvätt :)


Inga kommentarer: