En blomma i öknen

torsdag 25 juli 2013

Marknad, val i livet

Med buller och bång ska jag ta och försöka sova! Men jag tror de är lättare sagt än gjort! Har en vilding i magen just nu! Denna bebisen väljer verkligen sina dagar. Idag har det vart aktivitet inne i magen mest hela dagen. Vi gick säkert i 3 timmar på norvalla marknad och ca 1 timme va de lugnt där inne! Och idag på morgonen så fångade jag lite av sparkarna på film. Ska det bli en mer aktiv period ett par dagar framåt tro? Kul, men de börjar göra lite små ont ibland. Men det är så det ska va, ett pris måste väl betalas för se ovärderligaste i världen. Att få bära, föda och se ett barn växa upp. Det är tufft från start till slut. Men jag skulle aldrig välja något annat. :) 

Och har nu ett par dagar funderat och funderat, många timmar. Och vissa grejer tar djupare än andra. Och vissa är egentligen bara skit. Men ibland står man för vissa val i livet. Vare sig de är livs avgörande, vänskaps kretsen blir mindre, eller en familjemedlem väljs bort! Allt det som får en att må dåligt, och inte gör någon större nytta utan bara trycker ner oss längre ner i backen är inte värt att kasta tid på. Och jag har tyvärr slängt en massa tid på vissa saker som inte gynnar mig eller mitt välmående något positivt. Så all negativ energi ska bort, bort, bort. På med lite jif på trasan och gnugga så skiten försvinner. Jag behöver inte mer negativ energi av eller från folk. Jag behöver positiv. Jag vill kunna gå förbi en spegel utan att känna mig som en främling för mig själv. Och visst dem som bär negativ energi kanske blir ledsna rent utav sårade. Men ibland måste man rensa energin med och inte bara "för att de är såhär" ni gör ers val och då måste jag få göra mina val. Utan att bli klandrad för både de ena och de andra. 
Livet är inte alltid rättvist. 

Ny ska jag ta och krypa ner under täcket och försöka sova. Lite sömn som vanligt om nätterna. Kanske ska ta och vänja mig? ;) 

Inga kommentarer: