En blomma i öknen

fredag 27 september 2013

Årets första skrapning

Barnet är lämnat på dagis och jag lyssnar på musik och dricker kaffe. En bra start på morgonen. Och har gjort årets första skrapning av bilrutor. Mindre kul att komma ut och de är 0 gradigt och man fryser häcken av sig. Så någon dag nästa vecka ska bättre höst skor och vinterskor till Roxanna köpas. Eller ialla fall provas ut.
Märktes inne att de va kallt idag. Frös som en styckad gris i ett frysrum  så nu får i nog elda för mer än varmvatten. Apropå vatten, så hade vi stopp i avloppet igår.. NAJS! Eller inte, märkte det när jag skulle duscha igår, vattnet rann inte ner. Så där stod jag i en sjö så det var en snabbdusch jag fick ta. ;) Men min duktiga man fixade det när han kom hem, dessutom de första han gjorde. Vi har egen brunn. Eget avlopp/vatten. Eller det kanske kallas enskilt? Vad vet jag. Så ja resten kan man kan räkna ut själv.

Och där tog fantasin slut..

Inga kommentarer: