En blomma i öknen

torsdag 19 september 2013

Bebisens BB-väska packad och klar

Har nu nästan packat färdigt bebisens BB-väska. Men med inser jag hur lite kläder vi har till en liten. Känner nästan lite skam. :(
Jag minns knappt vad vi hade med till Roxanna.
Jag och Roxanna har packat bebisens väska idag. Hon bestämde vad bebisen  skulle ha för kläder med sig och la ner det fint i väskan och var försiktig och noga med hur det skulle ligga. :)

Bebis del:
*1 st Sparkdräkt
*3 st Bodys
*2 par byxor
*1 st Tjocktröja
*2 st mössor
*2 par strumpor
*1 st Overall att ha när vi åker hem, eller blir de för varmt?
*1 st Snuttefilt
*3 st blöjor även om det finns på BB
*Tvättlappar

Min och Daniels väska för både förlossning och BB tid
Min del:
*Mjukisbyxor
*Bomullstrosor
*Bindor (efter att de värsta avslaget lagt sig, innan dess gäller monster bindorna på BB)
*Toa-artiklar - lactacyd intimtvål
*Hårband
*Hårborste
*2 amningslinnen
*Amnings-bh
*Tjocktröja
*Amningsinlägg
*Strumpor (självklart :P)
*Lypsyl (man blir för jävla torr om läpparna av lustgasen
*Mascara (vill inte se ut som de spöket på BB jag liknade efter att Roxanna föddes)
*Mjukt toapapper (sist rev de som knivar down there efter förlossningen av pappret på BB)

Daniels del:
*Snus
*Tidningar
*T-shirt
*Kallingar
*Strumpor
*Ev. mat

För båda:
*Godis
*Nån dryck, både energi och annan
*Kortlek
*Plånbok - med ID-handlingar
*Mobil
*Laddare
*Handdukar (minns inte om de fanns BB när man skulle duscha på förl. vet jag att dom hade de ialla fall)

För bil:
*P-lapp om att man föder barn = 24h parkering gratis!
*P-skiva för ev besök av familjen, dvs Daniel och Roxanna om jag blir kvar på BB
*Babyskydd

Inga kommentarer: