En blomma i öknen

torsdag 26 september 2013

Att lätta på hjärtat kan göra så lite till så mycket för en själv

Var så grymt sugen på fil nu i morse. Så jag hällde upp en skål, hade i banan och russin som jag brukar och när jag ska ha i kanelen. Då är de slut. Så tänkte att pepparkakskrydda kanske funkar. Mmmh, nej de va inte gott. En hel skål fil förstörd och där med min frukost.

Snart är det dax för en tur in i duschen. Därefter ska jag och Roxanna åka och lyssna på *lillebror* som hon vill ha det till;) (hoppas för hennes skull att de nu är en liten bror, men jag blir lika glad vare sig det är bror eller syster). Och idag med gästas vi av Nette som ska med och lyssna på bebis.

Sen funderar jag på om jag ska ta upp med bm om hur rädd jag är för att gå över tiden. Jag vill verkligen inte må så dåligt som jag gjorde sist. För er som inte vet, så blev jag djupt deprimerad när jag gått över tiden med 7 dagar när jag väntade Roxanna. Jag önskade inte henne livet, jag ville bara bli av med magen, bebisen ja allt så jag slapp känna ångest. Jag höll en dag på att packa ner alla bebiskläder i en kartong när Daniel kom hem och han frågade vad jag höll på med. Jag svarade med gråten i halsen att det ska gå till bättre behövande för vi kommer aldrig att få ett barn. Alla andra födde barn åt höger och vänster, sånna som skulle ha 3-4 v efter mig fick sina små älskade barn i famnen och jag stod bara och såg på och räknade dagarna jag gick över. Men det var mycket som hände under graviditeten med Roxanna.

Först så hade jag och Daniel en riktigt tuff tid med saker jag inte ens vill tänka på, sen blev jag flyttat från 11 April till 11 Maj på RUL. Det slog hårt. Och det kan ha med fört att jag inte alls mådde bra över att få vänta yttligare 14 dagar..
Denna gång var de bara 11 dagar så jag kan säga att de gör varken till eller från. :) Så för den saken skull tror jag inte det är någon fara. Jag vill vara inte känna den känslan av att inte önska ett livet igen när jag egentligen älskar mina barn så det gör ont i hela kroppen. Varje liten cm av min kropp brinner av kärlek!

Men nu väntar min varma dusch!:)

Inga kommentarer: