En blomma i öknen

torsdag 5 september 2013

Dagens BM-besök

Idag har jag uträttat ett besök hos barnmorksan. Liten växer så det knakar, 3(!!) cm har magen växt sen sist. så nu ligger SF-måttet på 33 cm. Hjärtljuden låg på 140 och järnvärdet var 115 och  blodsockret låg på 5.2. Och blodtrycket kommer jag som vanligt inte ihåg. Men det var normalt.
Och bebis är helt fixerad.

Men nästan gång så blir det eventuellt ett UL för att vara på den säkra sidan så det inte är ett huvud uppe vid revbenen. För precis som sin syster så har bebis antagligen en väldigt spetsig rumpa. Men det är bara för att vara helt säkra, nästa gång går jag in i V37(36+0) så om det skulle visa sig att bebis lurat oss och ligger med huvudet åt fel håll kommer jag inte ens överväga ett vändningsförsök. Utan ta ett snitt. Jag vill inte plåga mig själv mer än vad som är nödvändigt.. :)




Inga kommentarer: