En blomma i öknen

onsdag 2 oktober 2013

Drömmar

För första gången på läänge har jag drömt normala drömmar i natt. En helt realistisk dröm. Tänk er att få vaka upp en morgon, utan att känna panik eller ångest.

Ialla fall.
Jag drömde att jag var över hos Nette och drack kaffe, Roxanna var på förskolan och helt plötsligt går mitt vatten. Står där i en pöl och bara skrattar, den som får panik är Nette. Inte jag som som inom 10 min börjar få värkar. Och intensiva sånna, ringer till Daniel som så klart ska befinna sig i Värnamo (bara för att han va där på riktigt förra veckan?!?!?). Allt sker så fort och efter en halvtimme är vattnet blodblandat så jag måste in till sjukhuset, ringer Daniel och säger att jag måste åka in pga blodet och att han får ringa sin mamma som får hämta Roxanna på dagis och så får han ringa dagis och förklara för jag kan inte prata med värkarna som kommer.

Väl inne, går det fort. Dom kollar mig och jag har regelbundna värkar och är öppen 5 cm. Hinner bara få lustgas som smärtlindring och jag är nöjd ändå. 1½ timme efter att vi kom in föds en liten pojke, lik sin pappa och stora syster. En liten pojke, han var minst 1-1½kilo lättare än stora syster och kortare.

En enkel snabb förlossning. Det är så jag hoppas det kommer att bli. Sen könet, jag som sagt bryr mig inte så mycket så länge det är en frisk liten bebis som kommer ut. Men det är inte första gången jag drömmer att det är en pojke. :)

Inga kommentarer: