En blomma i öknen

måndag 21 oktober 2013

Snart är du här

2 dagar till BF.. Dagen som kändes så lågt borta då vi fick se liten i magen första gången då i Maj. Nu är dagen nästan här. Och i morse fick jag förklarat för mig av Roxanna att när bebisen kommit hem till oss så ska hon byta blöja på bebisen. Men att jag fick ta bajsblöjorna för DET är äckligt.. Haha ibland undrar jag var hon får allt knasigt ifrån ;) Vissa stunder går hon här och kollar, bäddar och fixar i vagnen, kollar på bebisens mössa och overall som ligger i babyskyddet och bara är allmänt tyst och sen går hon och sätter sig i soffan igen för att sen återigen kolla så allt är under kontroll.. Och efter att vi fick läst "Kråke i mammas mage" så frågar hon mig, har du ont i magen nu mamma. Mitt hjärta smälter.
Det var i lördags när vi satt och målade så gäspade jag och sa
- Åh vad jag är trött Roxanna.
- Det är ingen fara mamma, jag ska ta hand om dig.

Blev helt ifrån mig, fick inte fram ett ord utan tittade bara på henne och log och sa tillslut, det är bra Roxanna. Och mamma tar hand om dig. Ja, sa hon och la huvudet på sne och gick fram till mig tog pennan jag hade i handen och tog mig i handen och skulle dra in mig i sovrummet, för jag var ju trött då ska man ju vila enligt henne :)

Men nu ska jag äta sen ska jag hämta hem mitt stora hjärta! :)

Inga kommentarer: