En blomma i öknen

torsdag 24 oktober 2013

Mvc och förlossning

Dagens besök på mvc gick väl halv bra måste jag erkänna. Alla värden ser väl bra ut så sätt. HB låg på 121, sockerprov 4.7 och sf-mått låg på 40cm. bebis hjärtljud låg på 140.
Dock känt mindre fosterrörelser så blev kopplad till ctg på mvc. Min bm blev lite orolig och ville skicka vidare mig till förlossningen. Så det var hem och äta för att sen åka dit. Skulle komma upp efter klockan 13.00.  Väl där blev jag kopplad till ctg igen som såg bra ut, och sen blev det UL.

Där vi såg att bebis ligger med ryggen utåt och benen ligger inåt, mot min ryggrad till så att säga.  Därav att jag känner mindre foster rörelser. Läkaren kollade även fostervatten mängden som var perfekt. Och sen blev jag undersökt hur mycket öppen jag var. 1cm och 1-2cm kvar av tappen. Det betyder egentligen att det startar inom nått dygn, men det är på godväg, och eftersom jag har förvärkar, inte sammandragningar som jag sagt innan, samt att det är sånt tryck på neråt. Så hoppas läkaren att vi slipper ses på Måndag hos mvc. Och att bebis bestämmer sig för att möta världen till helgen. Ska ha samma läkare på mvc på Måndag. Han tyckte vi lika gärna kunde kolla hur öppen jag var så han hade något att jämnföra med på Måndag eventuellt.

Känns som vi inte gjort annat idag är vart på mvc och sjukhuset.. Så bebis kom ut nu så slipper vi stressa upp din stackars pappa som verkligen trodde du var på väg idag ;)

Inga kommentarer: