En blomma i öknen

torsdag 24 oktober 2013

Fy fan för värme när man vill va kall

Vänder, vrider, 1 kudde mellan knäna, 1 kudde under magen, täcket vid ryggen! Inte på mig utan jag knölar ihop det och använder det som rygg "stöd" när jag ska sova. Det är varmt, jag svettas som ett as. Daniel envisas med att ligga och gosa med hundarna. Jag blir förbannad och kräver att hundarna går ner. Han blir sur och säger att de är så "jävla synd om dig då" 

Byt kropp med mig just för tillfället så ska du få se på kul. Du är tung, otymplig, jag som är en frusen person svettas ihjäl om nätterna. Vaknar för att jag måste gå UT för att svalka av mig. Så kom aldrig och säg att de är synd om mig på de ironiska viset 1 gång till. Och där var halva morgonen förstörd för att han ibland saknar empati för hur jag mår, känner. 

Han va snäll och bad hundarna gå ner eller byta sida ialla fall så jag slapp ha päls dårarna tryckta mot mig när jag är varm som jag är. Och där lugnade jag ner mig. Men det är inte kul att vara såhär varm. Det är precis som det vore mitt i högsommaren med de högsta temperaturerna. 

Jag sover så lite pga värmen och att jag inte hittar rätta positionen att ligga i. Så då rinner lätt min bägare över för små saker. Tyvärr! Så just nu är de bäst att hålla sig på sin kant och inte reta upp mig med saker som inte ens är roliga. :) 

Godmorgon på dig med

Inga kommentarer: