En blomma i öknen

tisdag 29 oktober 2013

Godnatt från oss på BB

Nu har vi precis haft besök här på BB av barnmorskan dom var ansvarig för min förlossning. Blev dock förlöst av en underbart duktig barnmorske student. Jouline va hennes 40:e och sista förlossning nu innan examen tydligen:) kul!

Fick massa beröm för hur duktig jag va. Det känns ju töntigt liksom men de peppar en. Fick även veta att hon tyckte jag kände min kropp när de gäller förlossning, för från det att jag tyckte att de va nära och jag gick upp ur badet va de tydligen bara en halvtimme mellan det att jag gick upp och tills det att jouline föddes. :) satt 5min på en pilates boll med. Mer hann jag inte för den var det bebis som var på väg ut. Kunde inte föda på bollen;) jouline var ute på 1(!!!!!) krystvärk och sprack ingenting. Inte ens en bristning eller reva. Ja e grymt stolt över mig själv haha!  

I natt blir jag ensam på BB, Daniel är hemma hos Roxanna. Jag och Jouline måste vara kvar pga ansträngd andning förut men hon har lite foster fett i näsan så det är nog därför. Men imorgon hoppas vi att allt är ok och att vi får åka hem! :) det finns ju inte så mycket här att göra. Så man får göra de bästa man kan :) 




Inga kommentarer: