En blomma i öknen

tisdag 22 oktober 2013

Godmorgon puss på magen


"Godmorgon Lillebror, eller jag menar bebis i magen" Det va vad hon sa när hon skulle pussa magen och jag stod och kollade sms när jag tänkte va snabb och klicka ett kort på en stolt stora syster som pussar sitt syskon godmorgon.=)
Sen om det är en lillebror, är en annan 5:a.

Och jag behöver inga kommentarer om att magen sjunkt ännu mera. Jag såg det jag med, det känns nästan som att den krympt med. Och efter gårdagens cykeltur, har jag fått ont i baken. Jäklar i min lilla låda vad ont jag haaaar. Varför ska dom göra sadlarna så hårda för? 

Vad ska denna dag bjuda på tro? Vill Roxanna cykla, så går jag. Jag tänker inte cykla. Måste köpa hundmat ialla fall.. Det är det ända måste jag har. Tvätt har jag ingen kvar (skönt så man kan fokusera mer på Roxanna) och städa det orkar jag fan inte. Plocka in i diskmaskinen, ja visst. Men inget plockade eller dammsugande. Nepp, köpa hundmat och ha filmdag med mitt hjärta. Eller pyssla! Fasen, vi äger inget pyssel. Tur det är jul snart! :) 

Jag har inte på hela graviditeten gått en hel dag i mjukisbyxor eller pjamas byxor som när Roxanna låg i magen. Men nu dom senaste dagarna har jag upptäckt hur förbannat gott det är, inget som stramar, ingen mudd om gör ont under magen, såå nu är pjamas brallorna på här hemma, och vanliga byxor när vi vistas utanför dörren!;) Alltså bland folk, haha... Men ajsingen va sexigt det är med vita pjamasbyxor med små små svarta prickar på. Kanske inte men det är skönt :D 


Inga kommentarer: